🎓 Aby jak najlepiej wspierać naszych klientów i klientki w kwestiach prawnych, trzeba być na bieżąco nie tylko w zmianach prawa, ale też w innowacjach, które służą usprawnianiu pomocy prawnej. Bez szkoleń byłoby to nie do ogarnięcia, toteż szkolimy się intensywnie. Zachowujemy przy tym jak widać (staramy się!) dobre nastroje, w typowo nomadowym klimacie 👀
💻 W zeszłym tygodniu wzięliśmy udział w prezentacji nowej transgranicznej formy pomocy dla osób uchodźczych z Ukrainy. Danish Refugee Council uruchamia dedykowany wirtualny interfejs służący udzielaniu im pomocy prawnej zarówno w Polsce, jak i w kraju pochodzenia. Będzie to skrócona droga do ukraińskiej administracji państwowej, która na dużą skalę rozwija cyfryzację usług publicznych.
🔵 Docelowo inicjatywa ma na celu zapewnienie spójnego i skutecznego podejścia we wszystkich krajach działania DRK, w tym w Ukrainie, w Polsce, Mołdawii i innych krajach europejskich. W polskich realiach przyjmie ona postać odrębnego modułu na Platformie Cyfrowej Pomocy Prawnej.
🔵 Nasi konsultanci i konsultantki, które współtworzą Miejsce Otwarte. Centrum Integracji Międzykulturowej we Wrocławiu pewnie będą z niego często korzystać. Być może dzięki niemu już w ramach jednej konsultacji będzie można załatwić jednocześnie sprawy w systemie polskim i ukraińskim.