Safenet: Wiele zgłoszonych przypadków było opartych na wielu przyczynach dyskryminacji. Obecność wielu motywów podkreśla potrzebę podejścia przekrojowego, aby zrozumieć, przeanalizować i zająć się mową nienawiści. Wśród platform Twitter i YouTube reagowały wolniej, a znaczna większość spraw pozostała nierozpatrzona w Belgii. Terminowa ocena powiadomień o komentarzach dotyczących mowy nienawiści staje się coraz większym wyzwaniem dla platform IT. Niektóre powiadomienia pozostają niezauważone, niektóre jawne komentarze nawołujące do nienawiści nie są usuwane. Wrażenia użytkowników związane ze zgłaszaniem komentarzy nawołujących do nienawiści nie są satysfakcjonujące. Najbardziej jaskrawym przykładem zaniedbania obowiązków mediów społecznościowych w zakresie eliminowania nienawistnych treści jest czeski komentarz na Facebooku, w którym jego autor wzywa do przywrócenia obozu koncentracyjnego Auschwitz i eksterminacji wszystkich Romów. Nawet po ponownym zgłoszeniu Facebook nie usunął tego postu, twierdząc, że nie narusza on regulaminu. Nawet TikTok nie usunął nienawistnych postów zawierających adorację nazizmu czy trywializację holokaustu Romów, a nawet aprobatę dla niego po zgłoszeniu. Z drugiej strony sieci społecznościowe usunęły kilka mniej poważnych komentarzy.