̇Niemal wszystkie dziewczynki, którym pomagamy w ramach adopcji na odległość potwierdzają, że szkoła pozwala im oderwać się od tradycyjnych ról i oczekiwań. Jedna z naszych podopiecznych Quinter Jepkirui Otieno w liście do darczyńcy pisała tak:
W społeczeństwie, które nie radzi sobie z biedą, brakiem wody, pożywienia czy podstawową ochroną zdrowotną, odpłatność za posyłanie dzieci do szkoły schodzi na dalszy plan. Społeczność wiejska ma ogólnie bardzo negatywny stosunek do kształcenia dziewczynek i kobiet. Często za ich jedyne zadanie uważa się zamążpójście, rodzenie dzieci i zajmowanie domem. Czas, w którym byłyby w szkole, muszą poświęcić na pracę na roli, nosić wodę czy wychowywać młodsze rodzeństwo. Dziewczynki znacznie częściej niż chłopcy nie kończą szkół lub z nich rezygnują. Wyjątkową rolę w tym systemie, szczególnie dla młodych dziewcząt, pełnią szkoły średnie z internatem. Po pierwsze pozwalają skupić się tylko na nauce, bez obciążenia obowiązkami domowymi. Po drugie odsuwają wiek, w którym młode kobiety zachodzą w przedwczesną ciążę i wychodzą za mąż, o co najmniej 4 lata.
Jeśli chciałbyś pomóc naszym podopiecznym w kontynuacji edukacji, w ramach programu adopcja na odległość, prosimy o kontakt adra@adra.pl lub pod numerem telefonu 730 799 243.
#fundacjaadra #adra #pomagamy