20 lat temu, w lutym 2004 roku pod hasłem „Nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie” uruchomiliśmy pierwszą w Polsce kampanię społeczną na rzecz bezpieczeństwa dzieci w internecie. Po latach wraz z VA Very Advertising przygotowaliśmy jubileuszową odsłonę tej kampanii. Problem uwodzenia dzieci online niestety w dalszym ciągu jest aktualny. Ale ewoluował wraz z rozwojem sieci i wiemy na jego temat dużo więcej.
Wiemy, że sprawcy nie ukrywają zazwyczaj swojej tożsamości, a czasem nawet swoich intencji.
Wiemy, że sprawcami są zazwyczaj młodzi mężczyźni, a nie stereotypowy „Wojtek”. I co najważniejsze, i pokazała to dobitnie tzw. Pandora Gate, sprawcami są zazwyczaj osoby, które dziecko znają lub myślą, że znają.
Zamieniliśmy więc „Nigdy nie wiadomo…” na „Niby wiadomo …” Zmieniliśmy dialog i grafikę tak, żeby oddawały współczesny obraz problemu. I przede wszystkim zaktualizowaliśmy przekaz profilaktyczny. Hasła „Nie ufaj”, “Nie spotykaj się”, „Nie podawaj danych” dzisiaj nie wystarczą. Potrzebujemy chronić najmłodsze dzieci przed korzystaniem z serwisów, w których grozi im niebezpieczeństwo, a starsze uczyć krytycznego wglądu w internetowe zjawiska i trendy, uczyć odróżniania pozytywnych relacji od zagrażających, tłumaczyć zjawisko groomingu online, uczyć stawiania granic.
Dowiedz się więcej: www.dzieckowsieci.pl
Partnerem kampanii jest VA Very Advertising
Patronat: @RPD Monika Horna-Cieślak
Źródło: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę