1.4 C
Warszawa
21 listopada, 2024, 16:32
MigranciwPolsce.pl

Dlaczego to miejsce będzie NAJWAŻNIEJSZE W POLSCE – Wielki projekt



📦 MÓJ SKLEP: http://globalista.pl
📸 INSTAGRAM: https://www.instagram.com/globalista_yt/

🌎 Maplord: https://maplord.io/download
🚀 DISCORD MAPLORD: https://discord.gg/NxrufsBBfY
JAK GRAĆ W MAPLORDA: https://youtu.be/0YIHG70ZHsg
🚀 Globalista gaming: https://youtu.be/v7gPpvmsbdM

📸 Instagram: https://www.instagram.com/globalista_yt
🌎 KANAŁ TATY: https://youtu.be/dyvqm1JyN2c

Etapy odcinka:

0:00 Wielkie projekty infrastrukturalne na północy Polski
3:27 Podziękowanie dla widzów
4:21 Powstanie Gdyni w II RP
5:42 “Nowe podejście władz” do portu w Świnoujściu
8:58 Świnoujście najdroższym miastem w Polsce?
9:53 Planowany terminal kontenerowy w Świnoujściu
12:00 Region północnej Polski wyrasta na kluczową lokalizację

🏆OPIS:

W dzisiejszej Polsce z uwagi na długość linii brzegowej problemu z dostępnością do portów raczej nie mamy jednak plan jaki został przewidziany dla północno-zachodniego rogu naszego kraju można nieco porównywać z tym czym było powstanie Gdyni niemal 100 lat temu. Rząd zapowiada tzw. “nowe podejście” do portu w Świnoujściu, dzięki któremu uda się “całkowicie ominąć niemieckie wody” – właśnie takie informacje przekazał wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. W ciągu około 6 do 7 lat Świnoujście ma być poważną konkurencją dla Hamburga- który jest jednym z ważniejszych europejskich porów. Cały ten projekt ma pochłonąć 10 mld złotych jednak teraz zasadnicze pytanie, którego wszyscy pewnie jesteście najciekawsi co w ramach tej kwoty się zmieni oraz co będzie tutaj aż tak przełomowe? W planach jest tutaj budowa znacznie większego kanału niż ten na Mierzei Wiślanej- będzie miał on długość 65 kilometrów i ma być głęboki na 17 metrów. Spójrzmy teraz na mapę gdzie miałby on być. Przeszukałem cały internet za jakąś mapką, ale szczerze nic nie znalazłem- w założeniu kanał miałby łączyć Świnoujście od wschodu z Bałtykiem. Patrząc na długość 65 kilometrów ciężko by było dopatrzeć się logiki w ewentualnym przekopie całej wyspy uznam, która i tak by była znacznie krótsza więc chodzi tutaj tak naprawdę o przekop podwodny, który stworzy drogę nawigacyjną dla wielkich kontenerowców. Do tego częściowe poszerzenie i rozbudowanie już istniejących w Świnoujściu kanałów- być może tworząc tutaj pewien basen umożliwiający zawrotkę dużych jednostek wodnych.

#Polska #Megaprojekt #świnoujście

source

Polecane wiadomości