10.1 C
Warszawa
5 listopada, 2024, 17:29
MigranciwPolsce.pl
Firmy wycofują reklamy ze stacji telewizyjnej po komentarzach na temat tatuowania i wysyłania migrantów do Auschwitz

Firmy wycofują reklamy ze stacji telewizyjnej po komentarzach na temat tatuowania i wysyłania migrantów do Auschwitz


„Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, Majdanku, Treblince, Stutthofie” – powiedział Pietrzak, odnosząc się do obozów koncentracyjnych i zagłady, które hitlerowskie siły niemieckie działały na terenie okupowanej Polski podczas II wojny światowej. Trzy dni później Marek Król, były redaktor tygodnika „Wprost”, powiedział, że migrantom można zaczipować jak psom, odnosząc się do mikroczipów, które mogą pomóc w ponownym łączeniu zagubionych zwierząt z właścicielami, ale taniej byłoby wytatuować im numery lewe ramiona. Od tego czasu Pietrzak pojawił się na antenie. Dyrektor programowy TV Republika Michał Rachon powiedział, że stacja głęboko nie zgadza się z oświadczeniem Króla, ale nie poinformowała, że ​​zakazano mu nadawania na jej falach radiowych. Rachon powiedział, że stacja „jest domem wolności słowa, ale także miejscem szacunku dla każdego człowieka” istnienie.” Prawicowy poseł Marek Jakubiak porównał następnie imigrantów do „niepotrzebnych odpadów”. W takim wypadku Rachon, będący gospodarzem, poprosił go, aby unikał „paskudnych porównań”. Premier Tusk zdecydowanie potępił niedawne wybuchy ksenofobii, stwierdzając, że wynikają one z wieloletniego nagradzania takich ludzi i ich pomysłów przez poprzedni rząd i obecnego prezydenta Andrzeja Dudę. Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau potępiło „niemoralne wypowiedzi polityczne dotyczące uchodźców”. „To przekroczyło granice tego, co jest dopuszczalne w cywilizowanym świecie” – stwierdził reżyser Piotr Cywiński. Rafał Pankowski, szef stowarzyszenia antyrasistowskiego Nigdy Więcej, powiedział, że jest zszokowany komentarzami, ale pocieszony przez obrzydzenie wyrażane w mediach społecznościowych i wycofywanie się firm z reklam. „Doszło do tego, że społeczeństwo lub duża jego część ma po prostu dość całej tej mowy nienawiści” – powiedział Pankowski. „Świadomość i niecierpliwość narastają już od dłuższego czasu.” (AP)

Firmy wycofują reklamy ze stacji telewizyjnej po komentarzach na temat tatuowania i wysyłania migrantów do Auschwitz



Żródło materiału: Stowarzyszenie NIGDY WIĘCEJ

Polecane wiadomości

Skip to content