Uwagi organizacji społecznych zajmujących się edukacją do rewizji Krajowego Planu Odbudowy
Adaptacyjność, elastyczność, gotowość do uczenia się przez całe życie, umiejętność rozpoznawania problemów w swoim otoczeniu i miejscu pracy, a także szukania nowych rozwiązań (samodzielnie i we współpracy z innymi), zdolność funkcjonowania w środowisku wielokulturowym, krytyczne myślenie czy sprawczość to złożone postawy, które kształtowane muszą być od samego początku edukacji. Nie da się ich “douczyć” dopiero na etapie szkolnictwa ponadpodstawowego lub na kursach zawodowych, które dotyczą wąskich, specjalistycznych umiejętności.
Priorytet “kadry dla nowoczesnej gospodarki” powinien więc zostać uzupełniony o działania wspierające całościową reformę edukacji, w powiązaniu z planowanymi zmianami podstawy programowej czy zasad oceniania, a także z rozwijaniem strategii pracy z uczniami z doświadczeniem migracji oraz przygotowaniem kadry i uczniów do nauki i pracy w środowisku wielokulturowym.
Podpisy organizacji
Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej
Fundacja Centrum im. prof. Bronisława Geremka
Fundacja Civis Polonus
Fundacja Code for Green
Fundacja Dobrej Edukacji
Fundacja Edukacja na NOWO
Fundacja Edumind Uważność w Edukacji
Fundacja Edutank Edison
Fundacja OFF school
Fundacja Orange
Fundacja Otwarty Plan
Fundacja Przestrzeń dla Edukacji
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK!
Fundacja SOK [Samodzielność od Kuchni]
Fundacja Szkoła z Klasą
Fundacja To Proste
Grupa Zagranica
Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej
Polska Fundacja im. Roberta Schumana
Ruch Społeczny NIE dla chaosu w szkole
Ruch Społeczny Obywatele dla Edukacji
Stowarzyszenie “Nigdy Więcej”
Stowarzyszenie “Pracownia Etnograficzna” im. Witolda Dynowskiego
Stowarzyszenie dO!PAmina lab
#Uwagi #organizacji #społecznych #zajmujących #się #edukacją #rewizji #Krajowego #Planu #Odbudowy #SOS #dla #Edukacji
Żródło materiału: Stowarzyszenie NIGDY WIĘCEJ