Za nami już 3 wspaniałe szkolenia dla osób pracujących z dziećmi z doświadczeniem migracji.
Zapisy na pozostałe dwa są już zamknięte (mamy komplet), ale – dobra wiadomość – wciąż można zapisać się na szkolenia online!
👉 Dziś (piątek) o 10:00:
MODEL EDUKACJI MIĘDZYKULTUROWEJ WISE – PRAKTYCZNE NARZĘDZIE DO WZMACNIANIA INTEGRACJI W WIELOKULTUROWEJ KLASIE.
Prowadząca: Zuzanna Rejmer
Zarys programu szkolenia:
1. Klasa wielokulturowa vs monokulturowa – specyfika pracy, wyzwania i potencjał.
2. Podobni, a jednak różni – jak widzieć więcej niż stereotyp i wspierać indywidualny rozwój.
3. Spotkanie wielokulturowe – procesy grupowe na styku kultur i jak nimi świadomie zarządzać tak, by wspierać te pozytywne.
4. Edukacja międzykulturowa vs. wielokulturowa.
5. Omówienie modelu edukacji międzykulturowej WISE, który wspiera integrację i jednocześnie umożliwiają realizację podstawy programowej.
6. Praktyczne przećwiczenie modelu WISE.
7. Konstruowanie aktywności edukacyjnych w oparciu o model edukacji międzykulturowej WISE.
👉 27 sierpnia (niedziela) o 10:00
WARSZTATY “RESTART” – WZMACNIANIE REZYLIENCJI (ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ) DZIECI I MŁODZIEŻY Z DOŚWIADCZENIEM MIGRACJI
Prowadząca: Olesia Onoshko
Zarys programu szkolenia:
1. Rezyliencja – czym jest, co się na nią składa.
2. Koło rezyliencji – jak budować odporność psychiczna uczniów w środowisku szkolnym.
3. Warsztaty “ReSTART” – cel, grupa odbiorców, praktyka – co się sprawdza i dlaczego te warsztaty są tak skuteczne.
4. Przedstawienie programu warsztatów “ReSTART” oraz zaprezentowanie ćwiczeń i aktywności realizowanych w ramach tych warsztatów.
👉 30 sierpnia (środa) o 15:00
UCZEŃ Z DOŚWIADCZENIEM MIGRACYJNYM W SZKOLE – JAK WSPIERAĆ, UCZYĆ, OCENIAĆ.
Prowadzące: Zuzanna Rejmer + Ewa Pawlic-Rafałowska
Zarys programu szkolenia:
1. Emocjonalne i psychologiczne potrzeby dzieci z doświadczeniem migracyjnym.
2. Uczniowie wielojęzyczni w klasie – jak ich wspierać w nauce języka polskiego.
3. Omówienie narzędzia wspierającego naukę języka polskiego u dzieci z doświadczeniem migracyjnym – „Dzienniczka -słowniczka”.
4. Specyfika pracy z uczniem obcojęzycznym.
5. Język komunikacji a język edukacji.
6. Zasady indywidualizacji pracy z uczniem obcojęzycznym na lekcjach przedmiotowych.
ZAPRASZAMY!
Szczegóły i linki do rejestracji na naszej stronie: https://forummigracyjne.org/kurs/witamy-w-szkole-cykl-webinarow/pl
zdjęcia: Hanna Linkowska
Projekt “Welcome back to school! Educational inclusion of children affected by war in Ukraine” jest realizowany przez Fundację Polskie Forum Migracyjne ze środków PLAN International i Disasters Emergency Committee