Dziś się odbyła konferencja “Asystenci międzykulturowi – klucz do inkluzji i równości w edukacji”
Konferencja miała na celu wymianę doświadczeń oraz dobrych praktyk dotyczących roli asystentów międzykulturowych w edukacji.
Zaprezentowaliśmy także raport badawczy, który analizuje pracę asystentów międzykulturowych oraz osób zatrudnionych na stanowisku pomocy nauczyciela, z uwzględnieniem kwestii równego traktowania i zróżnicowanych potrzeb.
Raport można przeczytać pod linkiem: https://drive.google.com/file/d/1DcpAbi8Zv2ZFLK6BXvm4in_QfgwoxeAH/view?usp=sharing
Działanie się odbyło dzięki staraniom koalicji “Solidarity for Diversity”, członkami której są: Fundacja Instytut Polska-Ukraina, Fundacja Jaw Dikh, Fundacja SonderTime, Grupa nieformalna społeczności ormiańskiej.
Dziękujemy przedstawicielom miasta, asystentom międzykulturowym, nauczycielom, dyrektorom szkół oraz przedstawicielom organizacji pozarządowych za aktywny udział i ważne dyskusje.
Jesteśmy niezmiernie wdzięczni Centrum Wielokulturowe w Krakowie za udostępnianie przestrzeni.
Dziękujemy Fundacja Aktywna Integracja za przygotowanie przerw kawowych. Dziękujemy TaskForce za tłumaczenie.
Zdjęcia: Tetiana Pidipryhora