Dzieci z doświadczeniem migracji są jedną z najbardziej wrażliwych grup uczestników badań. Jak przeprowadzać badania w sposób etyczny i z poszanowaniem ich wyjątkowej sytuacji? W artykule „Wyzwania i dylematy etyczne w badaniach z udziałem dzieci z doświadczeniem migracji we wrażliwych (kruchych) kontekstach. Perspektywa studiów nad dzieciństwem” autorka zgłębia, jak pracować badawczo w zgodzie z najlepszym interesem dziecka.
Co znajdziesz w artykule?
Jakie wyzwania etyczne pojawiają się podczas badań z udziałem dzieci migrantów?
Dlaczego uwzględnienie perspektywy dzieciństwa jest kluczowe w kontekście migracji?
Jak zachować równowagę między potrzebą zdobycia wiedzy a ochroną dobrostanu dzieci?
Przykłady trudnych decyzji i dylematów, przed którymi stają badacze.
Wskazówki dotyczące tworzenia badań, które respektują wrażliwość i bezpieczeństwo dzieci w kruchych kontekstach społecznych.
Badania prowadzone z dziećmi w sytuacjach migracyjnych wymagają szczególnej uważności, aby uniknąć ich retraumatyzacji, a jednocześnie zapewnić, że ich głos zostanie usłyszany w badaniach społecznych. Ten artykuł to lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą podejmować ten temat w sposób odpowiedzialny i etyczny.
Link do artykułu: https://dzieckokrzywdzone.fdds.pl/index.php/DK/article/view/940
Sfinansowano z Funduszu Sprawiedliwości, którego Dysponentem jest Minister Sprawiedliwości.
#dzieckokrzywdzone #fundacjadajemydzieciomsiłę
#Dzieci #doświadczeniem #migracji #są #jedną #najbardziej #wrażliwych #grup #uczestni..