9.2 C
Warszawa
6 października, 2024, 02:29
MigranciwPolsce.pl
Stanowisko w sprawie prac nad strategią polskiej edukacji oraz harmonogramu zmian - SOS dla Edukacji

Stanowisko w sprawie prac nad strategią polskiej edukacji oraz harmonogramu zmian – SOS dla Edukacji


W centrum strategii edukacyjnej trzeba postawić potrzeby młodych obywateli i obywatelek, którzy stają wobec zmieniających się wyzwań. Wymaga to kształtowania kompetencji XXI wieku, a nie szczegółowych informacji.

Żadna reforma nie wydarzy się dlatego, że zostaną zmienione zapisy w dokumentach. Najważniejsi są nauczyciele i nauczycielki, ich kompetencje oraz poczucie, że to także ich reforma. Michael Fullan, znawca systemów edukacji na świecie, podpowiada, że „jeśli jakość pracy nauczyciela jest podstawowym czynnikiem wpływającym na uczenie się uczniów i jeśli dążymy do transformacji całego systemu, to musimy doprowadzić do sytuacji, w której praktycznie wszyscy nauczyciele czują się autorami reform”. Nie można tego zaniedbać – widać to we wszystkich systemach edukacji, które odniosły sukces. Należy też, tak jak to zrobiono choćby w Walii, prowadzić kampanię społeczną o szkole na miarę XXI wieku, o pożądanym profilu jej absolwenta, nowych sposobach nauczania i uczenia się. Za dużo było w Polsce złej narracji o szkole. Potrzeba czasu i środków, żeby ją zmienić.

Wśród sygnatariuszy:
Stowarzyszenie „NIGDY WIĘCEJ”

SOS dla Edukacji

https://sosdlaedukacji.pl/stanowisko-w-sprawie-prac-nad-strategia-polskiej-edukacji-oraz-harmonogramu-zmian/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR0wH_PXaOIP76-R3BmZsxiTXIlAY5VW_MtrsCt4JqJ3M2Vu06UirsK6UwQ_aem_AapwvqvdiSOTQ-efltcdqhb6xweWEHyzfegs9sZRm1X77KXnB0NUQfX5yp_Es-hScXe_aQVDykyXuEZBokrRQmK-

Stanowisko w sprawie prac nad strategią polskiej edukacji oraz harmonogramu zmian – SOS dla Edukacji


#Stanowisko #sprawie #prac #nad #strategią #polskiej #edukacji #oraz #harmonogramu #zmian #SOS #dla #Edukacji

Żródło materiału: Stowarzyszenie NIGDY WIĘCEJ

Polecane wiadomości

Skip to content