Get the Trolls Out! ma na celu zwalczanie dyskryminacji i nietolerancji na tle religijnym w Europie poprzez tworzenie silnych kontrnarracji przeciwko dzielącym formom mowy nienawiści, w tym antysemityzmowi, nienawiści antymuzułmańskiej i nastrojom antychrześcijańskim. Ta nowa faza Get the Trolls Out! ma na celu wykorzystanie istniejących osiągnięć projektu w zakresie monitorowania mowy nienawiści w Internecie i wykorzystania ustaleń do kwestionowania sprawców lub obalania zapalnej retoryki. Dostarcza kampanie oparte na mediach społecznościowych w celu promowania kluczowych komunikatów i pomagania w budowaniu zdrowszego środowiska online. Prowadzona przez Media Diversity Institute (MDI) i współpracująca z sześcioma partnerami w całej Europie, Get The Trolls Out! przeciwdziała mowie nienawiści na tle religijnym poprzez ujawnianie osób i organizacji, znajdowanie i obalanie niebezpiecznych narracji w mediach oraz edukowanie młodych ludzi, jak rozpoznawać i reagować na internetowe trolle. Cele projektu: Wzmocnienie organizacji społeczeństwa obywatelskiego w całej Europie w celu identyfikowania i podkreślania nietolerancji i ksenofobii skierowanych przeciwko społecznościom mniejszościowym, w tym społecznościom żydowskim i muzułmańskim, a także chrześcijańskim. Aby rzucić wyzwanie stereotypom, obalić ekstremistyczną mitologię i kształtować opinię publiczną poprzez tworzenie treści inkluzywnych i wykorzystywanie tradycyjnych i nowych platform medialnych. Aby skonsolidować i rozszerzyć sieć obrońców praw człowieka i młodych aktywistów zaangażowanych w powstrzymanie wzrostu nietolerancji i dyskryminacji w Europie. Kluczowe działania: Monitorowanie mediów: Monitorowanie tradycyjnych i nowych mediów ujawnia antyreligijne wypowiedzi i dyskursy osób publicznych i innych. Mechanizmy nagłaśniania skarg: Gdy działania monitorujące projektu wykryją antyreligijne wypowiedzi i dyskursy w mediach, partnerzy ujawniają je i przeciwdziałają im, wykorzystując najbardziej odpowiednie mechanizmy, takie jak artykuły i posty na blogach, listy i spotkania z redaktorami i szefami polityki. Produkcja treści: Filmy, artykuły i podcasty podważają stereotypy, obalają antysemickie i antymuzułmańskie narracje i dają wyraz osobistym świadectwom i doświadczeniom, przyczyniając się do szerszej świadomości i zrozumienia mowy nienawiści. Strategia mediów społecznościowych: Dedykowana projektowi strona internetowa i platformy mediów społecznościowych są kluczem do kampanii, podczas gdy partnerzy programu wykorzystują swoje strony internetowe, strony na Facebooku i Twitterze do promowania produktów medialnych programu oraz inicjowania dyskusji i rozmów na temat zwalczania nienawiści antyreligijnej. Współpraca z inicjatywami kierowanymi przez organizacje społeczeństwa obywatelskiego: Poprzez udostępnianie wyników monitorowania mediów, organizowanie warsztatów i wdrażanie wspólnych działań z innymi organizacjami społeczeństwa obywatelskiego w całej Europie, program zobowiązuje się do umożliwienia społeczeństwu obywatelskiemu identyfikowania i skutecznego przeciwdziałania ksenofobii i mowie nienawiści. Region/kraj: Belgia, Francja, Niemcy, Mołdawia, Węgry, Polska, Wielka Brytania Ramy czasowe/daty: 2023-2025 Partnerzy: Europejskie Stowarzyszenie na rzecz Demokracji Lokalnej (ALDA), Niezależne Centrum Dziennikarstwa (IJC), Neue deutsche Medienmacher*innen (NdM), Europejski Związek Studentów Żydowskich (EUJS), Centrum Niezależnego Dziennikarstwa (CIJ) i Stowarzyszenie Nigdy Więcej.
Wyrzućcie Trolle! Faza V – Media Diversity Institute
#Wyrzućcie #Trolle #Faza #Media #Diversity #Institute
Żródło materiału: Stowarzyszenie NIGDY WIĘCEJ