„Szkoły widzą cały szereg korzyści płynących z pracy asystentek międzykulturowych. Ich obecność daje nauczycielom i nauczycielkom poczucie bezpieczeństwa oraz podnosi komfort ich pracy. Dzieci z doświadczeniem migracji otrzymują wsparcie
emocjonalne i szybciej się integrują w nowej społeczności. Komunikacja z dziećmi i rodzicami cudzoziemskimi przebiega sprawniej. Wzrasta poziom kształcenia”.
W ramach minionej konferencji ogólnopolskiej pt. „Rola asystentki międzykulturowej w polskiej szkole” zaprezentowałyśmy m.in. raport ewaluacyjny dotyczący pracy asystentek międzykulturowych zatrudnionych przez Fundację PFM.
Raport dostępny jest już w wersji online, można go przeczytać lub pobrać tutaj: https://bit.ly/rolaasystentekPFM
Dokument został stworzony we współpracy ze szkołami, a ewaluacja została przeprowadzona przez firmę
Badania i Działania oraz zespół MEAL (Monitoring, Evaluation, Accountability and Learning) odpowiedzialny za monitorowanie, ocenę i feedback dotyczący naszej pracy.
Badania sfinansowała organizacja International Rescue Committee (IRC) w ramach projektu “Improved access to education for children and youth affected by the consequences of War in Ukraine” oraz Fundacja ING Dzieciom.
Konferencja została zorganizowana we współpracy z International Rescue Committee i Fundacja na Rzecz Różnorodności Fundacja na rzecz Różnorodności Społecznej (FRS). Poniżej kilka zdjęć z wydarzenia.
Fot. Hania Linkowska
Żródło materiału: Polskie Forum Migracyjne